ÁSZF
Jelen webáruházban, a rendelések leadásával létrejövő fogyasztói szerződésben, illetve a későbbi kapcsolattartás során használt elsődleges nyelve a magyar.
Ajánlott HTML 5 szabványnak megfelelő böngészők: Chrome 35, Mozilla Firefox 30, Internet Explorer 11. Más böngészőkön sem a webshop motor, sem a banki felület nem tud korrekt működést garantálni.lgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
A megrendelést Szolgáltató a webáruházon keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot helyesen adja meg. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk (e-mail: info@gyukli.hu - telefonon: +36209810484) rendelkezésére áll hétköznap (H-P) 08-16 óra között.
Szolgáltató és a vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés (hatálya szerint: 45/2014(II.26)Korm.r. "Üzlethelyiségen kívül, illetve távollévők között kötött szerződés") nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem előhívható, nem hozzáférhető.
Jogi tájékoztatás
a 45/2014(II.26.) "a Szolgáltató és a Fogyasztó között kötött szerződésekről" szóló
Kormányrendelet szerint
A)
A "gyukli.hu" webáruház szolgáltatásait az alábbi vállalkozás látja el:
Gyukli Krisztián Gyula e.v., továbbiakban Webáruház
Székhely és postacím: 8230 Balatonfüred, Lapostelek-dűlő 4049
Adószám: 67338429-2-39
Cj.: 50085174
Ügyfélszolgálat: iroda@gyukli.hu, +36209810484
B)
Szolgáltatásunk termékköre: borok, érlelt borpárlat és szőlőmagból készített termékek
A szolgáltatás igénybevevői: a 45/2014(II.26) Kormányrendeletben illetve a 2013.V. tv (új Ptk.) 8:1.§(1)3. szerint "fogyasztó"-nak minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).
Értelmezésben továbbiakban a Fogyasztó még "Vásárló", Szolgáltató és Fogyasztó együttesen "Felek" megnevezés alatt szerepelhet.
Korm.r.4.§ 10. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Korm.r.4.§ 14. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;
Jelen weboldal (gyukli.hu) a Korm.r.4.§ 11. szerint "távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz"-nek minősül.
A fogyasztói árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a termékek össz árából és a szállítási díjból tevődik össze. A Fogyasztó a weboldalon a "vásárlói kosár" összeállítása után, a RENDELÉS gombra kattintva vásárlói szerződést köt a Szolgáltatóval. A kötelem keletkezéséről a Szolgáltató emailben (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatja a Fogyasztót.
Vásárlóink - a termékek jelen webáruházban történő megvásárlásához - számlázási adatait és szállítási címét rögzítenünk kell.
A rendeléskezelés során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. Infotv alapján készült adatkezelési nyilatkozatunk tartalmazza.
C)
Weboldal Műszaki Üzemeltetése:
2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy webáruházunkat webtárhely-szolgáltatóként a Web 4 Experts Kft. (székhely és postacím: H-8230 Balatonfüred, Fürdő utca 1., I/3; tel.: +36209667525; email: info@webforexperts.com) üzemelteti az MTA SZTAKI BIX budapesti szerverközpontban. A webáruházban rögzített megrendelési adatok tárolása tehát helyileg Magyarországon belül, Budapesten történik.
D)
Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak.
A Szolgáltató köteles utánvétel vagy banki átutalás illetve online bankkártyás befizetés esetében - amint a befizetés megérkezik a Szolgáltató számlájára - futárszolgálat útján a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szolgáltató köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében.
Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a Szolgáltató által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza, és magában foglalja az ÁFA-t – készpénzben a kézbesítő részére, illetve előzetesen banki átutalással vagy bankkártyával online megfizetni.
A megrendelt termék(ek)et MPL Futárszolgálat csomagküldeményként küldjük a megadott szállítási címre. A szállítást MPL Futárszolgálat csomagküldés igénybevételével tudjuk teljesíteni munkanapokon 08.00 és 16.00. között.
A szállítási költség:
0-3 kg 2200 Ft
3-5 kg 2400 Ft
5-10 kg 2500 Ft
10-15 kg 3000 Ft
15-20 kg 3500 Ft
20-25 kg 4500 Ft
25-25 kg 4800 Ft
25-30 kg 5500 Ft
30-40 kg 8000 Ft
40 kg felett egyedi árat adunk
Az utánvét díja:
0-15 eFt 350 Ft
15-30 eFt 500 t
30-60 eFt 800 Ft
60-200 eFt 1200 Ft
200-500 eFt 2000 Ft
500-2000 eFt-ig 3000 Ft
2000 eFt felett nem lehetséges
A szállítási díjak az áfát tartalmazzák.
A Webáruház fenntartja azt a lehetőséget, hogy esetenként az MPL Futárszolgálattól eltérő futárszolgálatot alkalmazzon.
A szállítás 30.000 Ft feletti rendelés esetén belföldön ingyenes!
E)
Jelen weboldalon az 1997:CLV.Fogyvtv.14.§(4) és (5) illetve a 4/2009.(I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szerint az árak feltüntetése HUF pénznemben történik, a webshop vastag betűvel jelzi az árakat. A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre.
Szolgáltató fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú. Szintúgy, a termékek vételárai biztosan nem változnak az adott fogyasztó számára, a megrendelés leadása és az árucikkek kézhezvétele közötti időszakban.
Fizetési lehetőségek:
1. Utánvéttel, ebben az esetben a futárnál fizet készpénzben a csomag átvételekor,
2. Cégünk bankszámlájára történő "előre" utalással: OTP Bank, 11748069-20035176
3. Bankkártyás fizetéssel: OTP SimplePay
Adattovábbítási nyilatkozat
Elfogadom, hogy Gyukli Krisztián Gyula e.v. (8230 Balatonfüred, Lapostelek-Dűlő 4049.) által a http://gyukli.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár u. 30-32.), mint adatkezelő részére.
A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.
Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.
Bankkártyás fizetés esetén Ön a felhasználói felületen található ”Pénztárból” átirányításra kerül a OTP Bank biztonságos weboldalára, amelyen keresztül ténylegesen megtörténik a vételár kiegyenlítése.
Sikeres fizetéskor a pénzintézeti weboldal Önt visszairányítja a felhasználói felületre. Az esetlegesen sikertelen teljesítés alkalmával ugyanez történik, és Ön ismételten megkísérelheti a bankkártyája használatát vagy egyéb kiegyenlítési módot választhat. Pénzintézetünk a vételár teljesítése céljából csak az alábbi bankkártyákat tudja elfogadni:
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- Visa
- Visa Electron
F)
A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó szabályok:
Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. A gyukli.hu ügyfélszolgálati telefonszáma normál (nem-emelt) hívásdíjú telefonszám: +36209810484.
Korm.r. 7.§(1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel (ilyen költség az esetleges utánvét költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább).
G)
Jelen tájékoztatásra és a weboldalon található termékleírásokra a Korm.r. 11.§-a érvényes.
Fogyasztó a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában (vagy telefonos rendelésben) jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (Korm.r. 13.§ és 19.§).
A Rendelés menete:
A rendelések feladásához a regisztráció nem kötelező, de ajánljuk, a többszöri vásárlást kényelmessebbé teheti.
Termékeink mellett olvasható a termékeink leírása és az ára, amely tartalmazza az ÁFA-t.
Ha valamelyik terméket meg szeretné vásárolni/rendelni, akkor a termék alatt található [KOSÁRBA] gombbal kérheti, hogy a terméket virtuálisan belehelyezze a megrendelő webes kosárba. A kiválasztott termék rendelni szándékozott darabszáma a KOSÁR ablakban állítható be. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is.
Amennyiben többféle terméket is szeretne vásárolni, újra böngészhet. A kosár tartalmát a termékek végösszegével együtt folyamatosan nyomon követheti a KOSÁR menüpontban. Ha már mindent összegyűjtött, amit vásárolni szeretne, nyomja meg a RENDELÉS gombot.
A vásárláshoz szükséges a kért számlázási és szállítási adatok kitöltése.
Felvilágosítás, speciális kérés és esetleges probléma esetén kérjük, jelezze az iroda@gyukli.hu email címen vagy a 06209810484-es telefonszámon.
Megrendelését 24 órán belül, a megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben visszaigazoljuk. Kérjük a visszaigazolást minden esetben várja meg! Kollégáink ellenőrzik a megrendelését és visszaigazolásban tájékoztatjuk a termékek állapotáról, a kiszállítás időpontjáról és az esetlegesen felmerülő szállítási költségekről. Amennyiben a visszaigazolás az adott határidőn belül nem érkezik meg Önhöz, nem köteles a terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni.
A megrendelt termék(ek)et az MPL Futárszolgálat csomagküldeményként küldjük a megadott szállítási címre. A szállítást a MPL Futárszolgálat csomagküldés igénybevételével tudjuk teljesíteni munkanapokon 08.00 és 16.00. között. A szállításról tájékoztatónk D) pontja ad részletes tájékoztatást.
H)
Korm.r. 20.§ (2)b) szerint a szerződés teljesítésétől a Fogyasztó a rendelés után, legfeljebb 14 naptári napon belül, Korm.r. 4.§.9. szerint az iroda@gyukli.hu címre küldött email nyilatkozattal állhat.
Elállási nyilatkozatminta:
----
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk
elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
........................................................
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
Kelt
----
ELÁLLÁSI JOG A GYAKORLATBAN:
Elállásra vonatkozó igényét e-mailben, személyesen vagy telefonon kell bejelentenie.
Korm.r.29.§ esetében - különös tekintettel § a) és d) - a fogyasztó elállási jogával nem élhet, ha rendelését jelen weboldalon leadta, Szolgáltató időben és tartalomban pontosan a rendelésnek megfelelő tételeket MÁR KISZÁLLÍTSSAL TELJESÍTETTE, de fogyasztó azt mégsem kívánja átvenni. Másfelől, a fogyasztót NEM ILLETI MEG AZ ELÁLLÁS JOGA OLYAN TERMÉKEKNÉL, MELYEK KIFEJEZETTEN AZ Ő IGÉNYEIRE (EGYEDILEG TERVEZVE) KÉSZÜLTEK (ide tartoznak az egyedi formában, címkézésben, gravírozással palackozot borok). A kormányrendelet ezen esetekben nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.
Nem vonatkozik az elállási jog az átvétel után (már a vevőnél) megsérült termékekre.
Már kiszállított, de hibás teljesítésű (hibás összeállítású, vagy a szállítás során elromlott) tételek esetén, szavatossági/jótállási igények teljesítésével kapcsolatban Szolgáltató a visszaszállítását vállalja (Korm.r.24.§).
Amennyiben a termékről felbontás után a futár jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a futár által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.
Abban az esetben, ha a vevő a bort kibontotta, és nem sikerült tisztázni a reklamáció okát, a Webáruház nem vállalja a termék visszavásárlását, ezért azt visszajuttatja a vásárlónak, a vevő költségére.
DÍJAK VISSZATÉRÍTÉSÉNEK MÓDJA:
Az áru ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor azonnal visszafizetjük. Amennyiben postán, vagy futárszolgálattal küldi vissza a terméket általában az áru megérkezését követő 5 munkanapon (de legkésőbb az elállást követő 30 napon belül) belül visszautaljuk az összeget a vevő által megadott bankszámlaszámra.
Amennyiben megrendelését a termék kiszállítása előtt, vagy azt követően 14 napon belül lemondja (eláll a vásárlástól), és a borok árát banki átutalással előreutalta, akkor a visszautaljuk bankszámlájára az áru ellenértékét, bankkártyás fizetés esetén jóváírjuk a tranzakciót.
Ha a Webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatja, valamint a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríti.
GARANCIA ÉS JÓTÁLLÁS ÁLTALÁNOS ELVEI
Termékeinket a gyártók által biztosított, a Fogyasztóvédelmi Törvényben előírtakkal összhangban lévő jótállási feltételekkel hozzuk forgalomba.
A kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz. mellékelete tartalmazza (görgessen a tájékoztató anyagunk utolsó szakaszáig).
Elvként, a jótállást kizáró tényezők:
Kérjük a csomag sértetlenségét a kézbesítő előtt (jelenlétében, szeme láttára) szíveskedjék ellenőrizni! Ha sérülést lát, vetessen fel jegyzőkönyvet, és ne vegye át a csomagot. Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.
Nem áll módunkban a jótállást érvényesíteni a következő esetekben:
- ha a palackban borkő, színkiválásból adódó lerakódás látható;
- ha a boron színhiba látható, de a borospalack nyitott állapotban van;
- ha a termék sértetlen átvételét igazoló dokumentum aláírása után a vásárló külsérelmi hibára hivatkozik.
I)
Ügyfélszolgálat, információk, esetleges panaszbejelentés: munkanapokon 08:00–17:00 óra között telefonon vagy emailben.
2013. évi V.tv. (Ptk. 6:159.§ - 6:174.§) szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni.
Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett tételek (termékek) nem használhatóak (gyártási hibások, vagy szállítás közben elromlottak), és e tekintetben egyértelműen megállapíthatóan a Szállítót vagy Forgalmazót terheli felelősség.
Kellék-/termék-szavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthető.
Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti ÁFÁs számla bemutatásával. A szavatossági igényről jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja.
Felhívjuk figyelmét, hogy a 45/2014(II.26)Korm.r.29.§ alapján a Vásárló a Korm.e.20.§ pontban adott elállási jogával nem élhet olyan termék megrendelése esetében, amelyet a Vásárló utasításai alapján vagy kifejezett kérésének megfelelően állítottak elő.
Kapcsolódó jogszabályok:
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
- A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény
- A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény
- A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény
- A környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény 2. § (2) bekezdése
- A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet
- A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet
- A környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény végrehajtásáról 10/1995. (IX. 28.) KTM rendelet
Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban megtekintheti.
Z)
Záradék
a) 2014.06.14 előtt kötött fogyasztói szerződések (megrendelések) esetére jelen vásárlói tájékoztatót és az ÁSZF-et tartalmában, a 17/1999.(II.5) Korm.r.-tel összhangban kell értelmezni.
b) A Szolgáltató bármikor jogosult jelen vásárlási tájékoztató kondícióit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
c) Jelen tájékoztatóban nem szabályozott esetekben a J) pontban jelzett jogszabályok kerülnek alkalmazásra, illetve a Webáruház email és telefonos ügyfélszolgálata tud szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes tájékoztatást adni.